0 Flares Twitter 0 Facebook 0 LinkedIn 0 Google+ 0 Buffer 0 Reddit 0 Email 0 0 Flares ×

Dzisiaj wróciłem z dwudniowego szkolenia (tym razem ja szkoliłem:), na
którym przedstawiałem nasz nowy system zarządzania nauczaniem. Wszystko
przebiegło sprawnie. Najbardziej obawiałem się opinii, że nowy system
jest zbyt rozbudowany i skomplikowany, które zawsze się pojawiają przy
nowym wdrożeniu. Były to jednak pojedyncze głosy. Większość uczestników
bez problemu przeszła przez wszystkie punkty szkolenia. Zmartwił mnie
jednak brak optymizmu. Czułem, że Ci ludzie biorą udział w szkoleniach,
ponieważ muszą – bez przekonania o ich wartości.
Widać wyraźnie, że jeszcze nie jesteśmy społeczeństwem "edukacyjnym",
które wiąże naukę z rozwojem kariery.
Jak to zmienić?

Można się starać jak najbardziej usprawnić proces nauki – nie tylko
poprzez optymalizację narzędzi ale także procesu szkoleniowego.
Czytelna ścieżka rozwoju i łatwy dostęp do szkoleń i materiałów
szkoleniowych to dobry początek.

Można zwiększyć wartość nauczania w oczach naszych odbiorców. Tak
popularne za granicą uniwersytety korporacyjne, które często polegają
na współpracy renomowanej uczelni z firmą i kształceniu jej kadr u nas
dopiero raczkują. Szkoda, bo dokument wydany przez uczelnię publiczną
jest świetnym motywatorem.

Pamiętajmy, że każdy człowiek jest inny. Personalizacja nauki nie tylko
zwiększy efektywność szkoleń, ale także zachęci uczestnika do aktywnego
udziału, gdyż zobaczy, że dba się o jego rozwój, a więc jest ważny dla
firmy (on i rozwój:) Jednym ze sposobów personalizacji nauczania może
być wprowadzenie mechanizmu rozwoju i pielęgnacji kompetencji. W dużym
uproszczeniu osoba wybiera swoje kierunki rozwoju, najlepiej wspólnie
ze swoim przełożonym, a następnie system sugeruje mu szkolenia, które
na jego poziomie rozwoju pozwolą mu się rozwinąć w żądanym kierunku.

BTW
Stworzyłem moją pierwszą prezentację po przeczytaniu Zen Prezentacji i
muszę przyznać, że oderwanie się od korporacyjnych schematów i
odpowiednio dobrane ilustracje spowodowało większe zainteresowanie
słuchaczy tym co miałem im do powiedzenia, więc jak widać warto brać
przykład z profesjonalistów i spędzić trochę czasu tworząc prezentację.